jakzhubnout v bocích
Září 19, 2015
Kategorie: Hubnutí, Jídlo, Ostatní, Pohyb

7 rad k úspěšnému hubnutí

Přinášíme Vám několik rad k hubnutí, které je nutné si připomenout a nezapomenout na ně. Hubnutí je běh na dlouho trať a je nutné mít vlastní řád.

Jídlo

Říká se, že hubnutí je z 70% strava. Pro úspěšné hubnutí si musíte sestavit jídelníček ze zdravých jídel a potravin. Důležité je také dodržovat pravidelnost jídel a nezapomínat snídat. Celkově se udává, že by tělo mělo přijmout 5-6 jídel denně a z toho největší přísun kalorií v poledním čase (od snídaně k obědu). Snažte se vyhnout českým jídlům, protože jsou nezdravé a těžké. Ale znáte to přísloví, všeho s mírou? Zde to platí také! Když si nemůžete pomoc, tak i jedna svíčková za měsíc není takovým problémem.

zdravé jídlo

Ovoce a zelenina

Zařadit do jídelníčku ovoce i zeleninu je naprosto v pořádku a zdravé. Zeleninu můžete konzumovat kdykoliv, ale u ovoce to zas tolik neplatí. Ovoce totiž obsahuje mnoho cukru – fruktózu, který se v případě nevyužití usadí v těle v podobě tuku. Proto je doporučené konzumovat ovoce do poledních hodin.

Pohyb

Pohyb je základní složka úspěšného hubnutí a zdravého těla. Člověk, i když necvičí, by si měl najít čas a aspoň 3x týdně si zasportovat. Je dokázané, že sportovně aktivní lidé se dožívají déle a v životě je trápí méně nemocí.

Nepřejídat se

Tento bod souvisí s prvním a je důležité ho nezapomenout. Přejídání je extrémně nezdravé, nejen kvůli nevyužití energie a následné usazení tuku v těle, ale i zátěže na srdce a trávicí ústrojí. Takže se vyhněte „vyluxování“ ledničky k večeru a najděte s v průběhu dne čas na jídlo (snídaně, svačiny, oběd a večeře).

Dostatek tekutin

Dodržování tekutin patří k důležitým faktorům. Základ je pít v průběhu dne, né až máte žizeň – to už je pozdě! Ideální volbou je klasická neperlivá voda. Nejhorší možnost, kterou můžete udělat, je že doplníte tekutiny v baru. Jeden večer zábavy a popíjení může vydat kaloricky jako jeden celý den. Na pozoru se mějte i u ovocných džusů, které obsahují také obrovské množství cukru (fruktózy).

pozor na alkohol

Spánek

Dostatek spánku napomáhá k hubnutí. V případě, že tělo má nedostatek spánku, tak má člověk potřebu energii nahrazovat jídlem = nezhubnete!

Motivace

Všechno začíná v hlavě! Snažte si dávat menší a reálné cíle a ty vždy po úspěchu posuňte. Bude se Vám lépe cvičit a dodržovat pravidla, když uvidíte výsledky. A zkuste si najít osobu, s kterou do toho půjdete, protože ve dvou se to lépe táhne! 😉

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *