Atkinsova dieta patří mezi známé diety, ale přesto můžete nalézt celebrity a známé osobnosti, kteří dietu vyzkoušeli a nedají na ní dopustit. Například i všem známa herečka Catherine Zeta-Jones, které je 43 let a postavu by ji mohli závidět i dvacítky. Mezi další spokojené klientky patří i herečka Renée Zellweger.

Atkinsova dieta

Za dietou stojí doktor Robert Atkinson oborem kardiolog. Velkým paradoxem je, že jeho váha se celý život pohybovala kolem 120 kilogramů. Svůj dietní program představil již v roce 1972 ve Spojených Státech, kde se těší největší oblibě. Princip celého dietního programu je, že se z jídelníčku vyřadí sacharidy a zvýší příjem kvalitních bílkovin. Robert Atkinson kvůli jeho zkušenostem a práci viděl, co tuk, v těle konzumenta dokáže udělat. Dieta se dělí celkem na čtyři fáze (Indukce, fáze hubnutí a spalování tuku, udržování a celoživotní udržování). Po celou dobu diety je nutné dodržovat pitný režim. Doporučené je denně vypít minimálně 8 sklenic neperlivé vody.

Indukce

V první fázi je nutné vynechat z jídelníčku téměř všechny sacharidy, dovolená je jen malá miska salátu. Naopak bílkoviny a zdravé tuky (olej ze semen) můžete přijímat NEOMEZENĚ a bez výčitek. Vyhněte se sóji a sójovému oleji. Jíst můžete i majonézu, kysanou smetanu a máslo, protože to Vám pomůže v udržení a disciplíně, kvůli jejich chuti.


První fáze je velice důležitá, protože tělo se musí vyrovnat vysazením většiny sacharidů  a tudíž, je doporučeno zůstat v první fázi aspoň dva týdny. V první fázi si můžete všimnout prvního úbytku kilogramů, kvůli změně jídelníčku a pohybu. To Vám dodá motivaci dále pokračovat v Atkinsonovi dietě.

Hubnutí a spalování tuků

V druhé fázi se hubne sice pomaleji, ale za to plynule. Do jídelníčku zařaďte potraviny obsahující vlákninu, ovoce, zeleninu a celozrnné výrobky. Zeleninu a ovoce se snažte vybírat pečlivě. Vhodnou volbou je zelenina a ovoce s nízkým obsahem sacharidů (salát, kapusta, petržel). Konzumovat můžete i ořechy a semena (slunečnicová, konopná, apod.). Denní příjem cukrů nesmí přesáhnout hranici 25 gramů. Nezapomeňte na pravidelný pitný režim (osm sklenic neperlivé vody denně). Fázi hubnutí a spalování tuků je dobré udržovat tak dlouho, než budete 3-6 kilogramu od své vysněné váhy.

Udržování

Jak už název napovídá, tak zde je nutné se udržet do doby, než budete mít svůj cíl splněný a k tomu měsíc navíc. Poté si určíte svoji denní dávku sacharidů a postupně navyšujete o 10 gramů týdně. Zastavíte se až na hranici váhového rozdílů. Až se dostanete ke svoji hodnotě, tak je doporučené ji držet po celý život. Proč? Jinak by totiž mohl nastat, JoJo efekt, což určitě nechcete.

Celoživotní udržování

Do 4. fáze se přesunete v momentě, kdy se dostanete na Vaši vysněnou váhu a postavu. Průměrná člověk přijímá kolem 85 – 135 gramů sacharidů denně. Vy si musíte najít svůj optimální příjem, u kterého nepřibíráte.

Výhody Atkinsonovi diety?

  • rychlé výsledky

Nevýhody Atkinsonovi diety?

Při držení jídelníčku u této diety může způsobit zdravotní komplikace. Především se jedná o průjem, zácpa, bolesti hlava a další. Dalším problémem je i dlouhodobě si dietu (disciplínu) udržet. Pro většinu je totiž tato dieta až moc radikální.

Atkinsonova dieta recenze

Jako v případě Dukanovi diety i zde oceníme Vaše zkušenosti a postřehy z procesu hubnutí. Nebojte se napsat pozitiva, ale i negativa.


Zdroje: Siluetadoleta.cz a Dietaahubnuti.cz, Fitness.com