co mám snídat
Srpen 7, 2015
Kategorie: Hubnutí, Jídlo

Co jíst k snídani při hubnutí?

Nevíte co jíst ve fázi hubnutí? To nevadí, protože po přečtení článku v tom budete mít jasno! Samozřejmě je to jen orientační, protože v některých dietách uvedené potraviny nenajdete (např. bezlepková dieta).

Jídlo je základ

Hubnutí je celkový proces, u kterého je důležitý jak pohyb, tak i strava. Většinou se udává, že jídlo je až 70% úspěchu při hubnutí (nebo nabírání svalové hmoty). Důležité je i správně si jídlo načasovat. Tím se myslí, že snídaně, lehká svačina v poledne a oběd mají tvořit 55 – 60% celkově přijatého jídla za den.

Snídaně

Na vydatnou snídani rozhodně nezapomínejte! Je to nejdůležitější jídlo ze dne, protože nastartuje Vás metabolismus. Dostanete do těla potřebné živiny, které Vás „nastartují“ do nového dne a dají vám energii. Nesnídat je to nejhorší, co pro svoje tělo můžete udělat. Je dokázáno, že nesnídání způsobuje zdravotní problémy, stres, únavu a další zbytečné problémy, kterým se můžeme lehce vyhnout! Teď tedy ke konkrétním typům.

smoothie

Bílkoviny

Zkuste si dát kvalitní jogurt. Při výběru dbejte na obsah tuku a hlavně cukru. Některé jogurty jsou zbytečně přeslazované a tělu spíše uškodí, než pomohou. Při hubnutí si vybírejte jogurty s tukem okolo 3%. Můžete si například koupit bílý jogurt a do něj nakrájet kousky ovoce. Ale pozor! Ovoce obsahuje hodně cukrů, proto je lepší ho dát méně a spíše jen na chuť.

Sýry

Sýry jsou součástí téměř každé diety. Ale i zde je nutné si dát pozor na to, kolik % tuku je vlastně obsaženo v sýru. V dietě by tedy neměl přesáhnout 10%. U sýrů je dobré, že i jedinci, kteří trpí intolerancí laktózy, si je můžou dovolit konzumovat, protože laktóza je zde jen ve velmi nízké míře.

Vejce

I vejce můžou být součástí zdravé diety. Jsou totiž kvalitním zdrojem bílkovin, vitamínů, minerálních látek a tuků. Nejlepším řešením je konzumovat pouze vaječný bílek.

Kvalitní šunka

Do pestrého jídelníčku patří i kvalitní šunka. Kvalitním, se myslí šunka, s co možná nejvyšším % masa. V obchodě se proto dívejte na etikety, nebo u řezníka se nebojte zeptat na %. Nic pod hranicí 90% neberte. Hodně lidí se ohání cenou, ale je to nesmyslné, protože kvalitní šunku je možné sehnat od 160 KČ, což je určitě lepší než do sebe cpát mouku, obrovské množství soli a éček. Kvůli těmto uzeninám patříme v Evropě mezi špičku rakovin tlustého střeva a střevních zánětů (Crohnnova nemoc a Ulcerózní kolitida).

Zelenina

Zeleninu můžete konzumovat i ve velkém množství. Důvodem je, že neobsahují tolik cukrů jako ovoce. Pozor si dejte jen na brambory. Snažte se jíst co nejvíc čerstvou zeleninu -> kupujte od farmářů a nebo při nejlepším jí pěstujte doma a budete mít všechno pod dohledem. To je totiž v dnešní době nejlepší volba, protože kupovaná zelenina je ošetřována chemii, která lidskému tělu moc nepřidá.

Co konzumovat dále?

  • Celozrnné pečivo
  • Müsli
  • Sójové mléko nebo sójový sýr tofu
  • Ovesné vločky
  • Ořechy a olejnatá semena

Tip na závěr!

Nejlepším pitím pro člověka je čistá, pramenitá voda. Občas můžete prostřídat s neslazeným čajem. Určitě se vyhněte slazeným nápojům, jakou jsou kola, kofola, ale i studený čaj.

U všech potravin sledujte etikety a nebojte se optat. Jídlo je naše palivo, bez kterého se neobejdeme! 😉

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Štítky:,

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *