co jíst
Leden 30, 2016
Kategorie: Hubnutí, Jídlo

Co jíst při hubnutí?

Protože hubnutí není jen o samotném cvičení, tak si v tomto článku ukážeme, co jíst při hubnutí. Říká se, že strava tvoří až 70% vašeho úspěchu. Když budete chtít zhubnout s pomocí trenéra, tak ten vám jako první upraví stravu a sestaví vyvážený jídelníček. Až poté bude řešit váš cvičební plán. Ale mohu vás ujistit, že osobního trenéra nepotřebujete, protože vše podstatné naleznete v tomto článku, případně v ostatních článcích na webu.

Jak často jíst?

Hned na začátek je vhodné zdůraznit, kolikrát denně vlastně jíst. Všude možně se můžete dočíst, že správně by měl člověk mít 5-6 jídel denně. A tak je to správně. Pořád ale platí, že zůstávají tři hlavní jídla – snídaně, oběd a večeře. Hlavně v dnešní době je „moderní“ nesnídat. To ale nedělejte, je to totiž největší zlo, které sobě můžete udělat. Snídaně startuje metabolismus a dodává energii pro celý den. Je to první jídlo, které vaše tělo příjme po spánku a mělo by být náležitě nutričně vyvážené. Základem jsou kvalitní bílkoviny, sacharidy s nižším glykemickým indexem a tuky. Celkově by snídaně měla mít okolo 1200 – 1500 kJ.

Co tedy jíst při hubnutí?

Ráno – snídaně

  • ovoce, zelenina (banány, jablko, rajče, salát,…)
  • jogurt, sýr
  • kvalitní šunka
  • vejce
  • celozrnné pečivo

TIP. Jogurty kupujte spíše neochucené a dochuťte si je doma (marmeláda, med). Důvodem je vysoké množství cukru v ochucených jogurtech! Je nutné si dát pozor i na ovoce, které obsahuje taktéž obrovské množství cukru. Tudíž ke snídani konzumujte jen omezené množství. Větší množství ovoce zařaďte k obědu, případně odpolední svačině.

Nevíte, kde nakoupit zdravé a cenově dostupné jídlo? Zkuste tento e-shop, s kterým jsem již více než 6 měsíců spokojen!

Dopolední a odpolední svačina

  • jogurt s para ořechy
  • Müsli tyčinka – proteionová tyčinka
  • Smoothie
  • Vajíčka
  • ovoce

Oběd

Oběd by měl být největší ze všech chodů. Pozor si dejte na konzumaci polévky a hlavního jídla. Lepší je zařadit jen jedno z jídel, protože dohromady lehce přesáhnete kalorie, které nedokážete spálit.

  • libové maso (kuřecí. krůtí, ryby, králičí)
  • rýže, brambory, těstoviny
  • zelenina
  • polévka (nutričně bohatá)

 

Večeře

Večeře by měla být podobná obědu, jen o něco menší porce. Je nutné doplnit bílkoviny pro udržení svalové hmoty a částečně i sacharidy. Pamatujte, že nejlepší je večeřet aspoň 2-3 hodiny před tím, než půjdete spát.

  • libové maso (kuřecí, krůtí, ryby)
  • mléčné výrobky
  • zelenina
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
2 komentáře

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *