Červen 27, 2017
Kategorie: Doplňky, Jídlo

Jak vybrat ten pravý protein pro vás?

Jak vybrat ten pravý protein pro vás

Na trhu existuje několik druhů proteinů, z nichž každý má své vlastní jedinečné vlastnosti a potenciální přínosy. Pokud jde o práškové bílkoviny, patří mezi nejžádanější mléčné bílkoviny, vejce a hrách.

Syrovátkové bílkoviny

Tento druh bílkovin patří mezi neoblíbenější, protože podporuje růst svalů a ztrátu tuku. Tráví se a vstřebává rychleji než jiné bílkoviny. Syrovátka tvoří 20 % v kravském mléce a mají nejvyšší obsah BCAA (aminokyselin s rozvětveným řetězcem) v ideálním poměru 2:1:1.

Kasein protein

Kasein patří mezi hlavní bílkoviny, které najdete v mléce. Ve srovnání se syrovátkou se tráví pomalu, a to až šest hodin (v závislosti na zkonzumovaném množství). To je výhodou, pokud potřebujete protein, který se bude postupně vstřebávat a dodávat tak aminokyseliny do svalu průběžně. Ačkoli má nižší anabolický účinek nebo přímý efekt budování svalů, ve srovnání se syrovátkou, je kasein dobrým zdrojem BCAA a glutaminu, což pomáhá snižovat poruchy svalového proteinu. Díky svým vlastnostem pomalého trávení se kasein často doporučuje před spaním nebo mezi jídly, a to buď sám, nebo v kombinaci s jinými bílkovinami.

Recenze suplementů: Z hlediska uživatelského srovnání je na tom nejlépe výrobek Optimální výživa zlatý standard 100% kasein.

Vaječný protein

Spolu s vyvrácením mýtu o škodlivosti vajec na lidské srdce se vejce opět vrací na scénu. Vaječný protein nacházející se v bílkovinných prášcích je převážně bílkovinný izolát vaječného bílku a je alternativou pro osoby s alergií na mléko! Vaječný protein obsahuje všechny esenciální aminokyseliny nezbytné pro syntézu bílkovin a je snadno tělem rozložen.

Hrachový protein

I když tento druh proteinu není až tolik známý, jedná se o skvělou alternativu bílkovin pro vegany a vegetariány. Je hypoalergenní a má vysoký obsah BCAA. Může se pochlubit 98 procentní mírou trávení, což znamená, že lidské tělo je schopno zpracovat většinu aminokyselin v porci. To činí hrachový protein mnohem lepší než jiné rostlinné práškové bílkoviny, které mohou být obtížně stravitelné.

Jak a kde vybírat proteiny a ostatní doplňky stravy?

Prospěšný pro Vás bude určitě web Hodnocenisuplementů.cz, kde naleznete recenze na suplementy, slevy na suplementy, užitečné články a mnohem více.

Co dál si přečíst: Jak vybrat BCAA a vše kolem aminokyselin.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *