cukr
Duben 24, 2016
Kategorie: Hubnutí, Jídlo

Kolik kostek cukru se schovává v potravinách?

Na každém kroku je možné slyšet, že cukr je pomalý a tichý zabiják. A taková osvěta je dobrá, protože je dokázené, že cukr je opravdu zdraví škodlivý a tělo by ho mělo přijímat v co nejmenším množství a hlavně tělu přirozeným. Přirozený cukr se ve velké míře nachází především v ovoci (jablka, hrozny, jahody, banán, apod.).

Cukr nalezneme všudecukr

Nejhorší je, že i když člověk chce omezit příjem cukru, tak to není tak lekhé, jak se může zdát. Je to dané tím, že cukr se nachází téměř ve všem, co konzumujeme každý den – pečivo, jogurty, pití,…

Proč je cukr tak nebezpečný?

Proto, že ho není nikdy dost! Cukr je životabudič, ale jen na krátkou chvíli. Když si dáte například jednu sušenku, tak po snědení se budete cítit lépe, ale tento pocit trvá jen chvíli, pak je nutné si vzít zase něco sladkého. Cukr je možný označit i jako drogu moderní civilizace, která napomáhá civilizačním chorobám (rakovina, střevní záněty, cukrovka,…). Více v magazínu o zdraví.

Cukr připravuje tělo o důležitý vápník. Právě nedostatek vápníku u dětí způsobuje kaz zubů. To je jen jeden z mála negativních účinků nedostatku vápníku. Mezi další patří:

  • únava
  • bolest hlavy
  • náběh na deprese
  • zapomnětlivost
  • zácpa
  • zubní kaz
  • nemoci páteře
  • duševní poruchy

Kde se nachází nejvíce cukru a kolik gramů cukru má jedna kostka?

Nejvíce cukru nalezneme v ochucených limonádách, které děti do sebe lijí jako o závod, a tím jim ubližujeme.

Jedna kostka = 4 gramy cukru

  • CocaCola – nejrozšířenější limonáda na světě, v jednom litru se ukrývá cca 108 gramů cukru = 27 kostek!
  • Džusy – myslíte si, že si dáváte něco zdravého? Tak to opravdu ne… v jednom litru pomerančového džusu je až 25 kostek cukru
  • „Energeťáky“ – v jedné plechovce vašeho oblíbeného energy drinku je kolem 26 gramů cukru, tedy asi 7 kostek cukru
  • Jogurt – jogurt obsahuje 4-7 kostek cukru

Těžší hubnutí

Nemůžete zhubnout? Je velice pravděpodobné, že za to může právě cukr. Zkuste se mu aspoň na 2-4 týdny vyhnout a uvidíte ten pokrok na vaší postavě!

Všechno není tak černé, jak se možná zdá

Ačkoliv to možná tak nevypadá, tak cukr tělo opravdu potřebuje. Je nutné ho ale brát z kvalitních zdrojů – ovoce, vločky, apod. Když si ale jednou za čas dáte skleničku kofoly, tak tím také nic nezkazíte a neublížíte si. Všeho s mírou!

Doufám, že se vám článek líbil a můžete se těšit na druhé pokračování, na které sem vložím odkaz, až bude hotové. Tohle byl jen takový slabší úvod, ale je toho daleko více.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *