Září 8, 2015
Kategorie: Jídlo

Těhotenská cukrovka jídelníček

Správná strava a dieta je v těhotenství absolutní základ pro zdravý vývoj plodu. Jídlo by mělo být pestré, čerstvé a samozřejmě i zdravé. Je sice těžké přesně určit co jíst, protože to je značně individuální, ale přesto se na to zkusíme podívat.

Je nutné se držet několika zásad!

  • vyřazení téměř všeho, co obsahuje cukr, nebo sladilo
  • jíst pouze kvalitní jídlo
  • nepřejídat se

salát

Vyřazené potravin, které obsahují cukr je samozřejmost. Proč ale i sladidla a dia výrobky? Protože v době těhotenství nejsou doporučovaná kvůli určitým zdravotním komplikacím. Na druhý bod se zaměřte také. Vyhněte se jídlu, které obsahuje náhražky a na uzeniny. Když už máte chuť na uzeninu, kupte možná co nejkvalitnější (+90% obsah masa). Zde je opravdu nutno si dát pozor na to, co kupujete! Koš Evropy se ČR neříká jen tak pro nic, za nic. Patříme mezi národy s největším výskytem rakoviny střeva a střevních zánětů! Zapomeňte i na přejídání se. Pro lidský organismu a tělo to není nic zdravého normálně, natož když čekáte dítě!

Jak často jíst?

Stravovací režim je pro tělo velice důležité. Snažte se rozdělit energetický příjem na celý den do 5-6 porcí. Berte na vědomí, že největší část by měla být přijata v podobě snídaně a oběda. Hodně lidí celý den strádá a k večeru do sebe „nahází“ vše, co najde v lednici. To je špatně a snažte se tomu vyvarovat!

Na stránkách České diabetologické společnosti si můžete dohledat, že doporučuje, aby sacharidy v jídelníčku měli podíl 44-60%, bílkoviny 10-20% a zdravé tuky do 35%. Jídelníček je komplexní proces, do kterého musíte zahrnout vše pro tělo potřebné. Mezi jídly by neměla být pauza kratší než 2 hodiny a delší než 4 hodiny.

Diaben pomáhá efektivně snižovat cukr v krvi a zmírnit průběh cukrovky (funguje i jako prevence).

Snídaně

Snídaně by měla obsahovat maximálně 40 gramů sacharidů a neměla by obsahovat mléčné výrobky (zvyšují glykémii) kromě másla. Vynechejte také slazené pečivo (koláče, bábovky, apod.). Vhodné není konzumovat ani relativně klasicky českou snídani – rohlík s marmeládou (včetně dia marmelád).

Co tedy vlastně mám snídat?

  • pečivo (žitné nebo pšeničné)
  • domácí musli (bez cukru)
  • polévka

Oběd a večeře

Ve formě obědu se snažte nepřesáhnout hranici 60 gramů sacharidů. U oběda i večeře vsaďte na různorodost! Sacharidy nepřijímejte jen v podobě přílohy, ale dopřejte si i zeleninu. Naopak se vyhněte smaženému, polotovarům a náhražkám.

Co přesně jíst?

  • libové maso (králičí, kuřecí prsa, ryba)
  • brambory, těstoviny a rýže
  • domácí polévka

Další zdravé recepty zde.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *