Říjen 13, 2016
Kategorie: Doplňky, Hubnutí, Jídlo, Pohyb, Recepty

Tipy na hubnutí

Po letních grilovačkách a nocích plných alkoholu je ideální čas na to začít hubnout. Ačkoliv se to nezdá, protože zima je taková depresivní a nikomu se nic nechce dělat, tak opak je pravdou. A my se zaměříme na několik tipů, jak shodit nějaké to kilo dolů. Hodně tipů bude takových všeobecných, ale najdete zde i některé, které zatím nejsou tak „profláknuté.“

Jídelníček

Ač je to pro váš možná nemilé zjištění, tak správný jídelníček je alfa-omegou na cestě hubnutí. Důležité je tělu dodávat kvalitní a čerstvé suroviny bohaté na vitamíny, minerály a další prospěšné látky. Je doporučené jíst minimálně 4x denně, protože tak vaše tělo bude nonstop „nastartované“ a budete lépe hubnout. Optimální počet porcí je pět až šest! Poměr živin za celý den: 50 % sacharidů, 30 % tuků a 20% bílkovin. Tip: Poslední jídlo by mělo být minimálně hodinu předtím, než jdete spát. Extrémně pomáhá vyřadit z jídelníčku rafinovaný cukr, který se ukrývá ve sladkostech, ochuceném pití a další.

Jídelníček na hubnutí zdarma.

Bazální metabolismus

Ten vypovídá o tom, kolik naše tělo spálí kalorií za 24 hodin. Proč to vlastně píšu? Protože:

Průměrný bazální metabolizmus u žen 1250 – 1500 kcal/24 hod., u mužů 1800 – 2100 kcal/24 hod. Přepočítací koeficient je 1 kcal = 4,2 kJ. Zajímejte se o to, kolik kalorií mají jídla, která konzumujete. Pomůže vám to odhadnout, kolik si toho vaše tělo může dovolit sníst, při jakých hodnotách hubnete apod. Počet kalorií u jednotlivých potravin najdete u nás na webu, ale jen v přiměřeném množství. Pro kompletní seznam zkuste používat kalorickétabulky.cz.

Pravidelný pohyb

Ano, budete se muset začít hýbat, ale není to tak strašné, jak si můžete myslet. Uvolněte si minimálně 3 hodiny týdně a běžte si zasportovat. Můžete chodit do posilovny, plavat, běhat, anebo třeba jezdit na kole. Důležité je pořádně makat aspoň těch 45 minut, aby se vaše tělo zahřálo a začalo spalovat. Sport nemá jen efekt na hubnutí, při námaze se do těla vyplavují endorfiny, což je jeden z tzv. hormonů štěstí.

pravidelný pohyb

Goji na hubnutí

Goji (kustovnice čínská) a chia semínka jsou takovým hitem na hubnutí v posledních letech. Ačkoliv x kilo po tom nezhubnete, tak goji vážně má pozitivní vliv na hubnutí. Je to díky tomu, že má nízký glykemický index a dodává tělu energii postupně a nic nejde do tuku! Obsahuje také 21% vlákniny, protože zajišťuje pocit sytosti a díky tomu nebudete mít takový hlad. Řadí se mezi tzv. „superpotraviny.“ Co dalšího tedy může nabídnout?

  • vitamíny A a E
  • vitamíny skupiny B
  • stopové prvky (selen, zinek, vápník, železo, fosfor…)
  • až 500x více vitamínu C, než pomeranč

Tip: Doporučená dávka je kolem 35 gramů v usušeném stavu.

Prášky na hubnutí které fungují

Konec alkoholu

Tohle zjištění zabolí, ale můžu vám říct, že alkohol do diety určitě nepatří! Záleží jaké množství alkoholu užíváte, protože samozřejmě jedna sklenička vína k obědu neuškodí, ba naopak! Ale na večer s krabicí zmrzliny a flašky vína musíte zapomenout. Jinak se vám budou hubnout daleko hůře a déle, což bude vést k demotivaci. Proč je alkohol vlastně takový problém? Prázdné kalorie. Alkohol totiž obsahuje neskutečné množství prázdných kalorií, které vám nic nedají, ale spíše vezme. Často také můžete vidět, že kdo si dal pár skleniček, tak si pak zajde na kebab na náměstí, nebo si aspoň dá chipsy v hospodě. K tomu nesmíme zapomenout, že alkohol je toxin a tělo ho musí dlouhou trávit a odvodňuje.

alkohol

Zelené potraviny

Jedním z účinných pomocníků mohou být i zelené potraviny, které jsou bohaté na vitamíny, stopové prvky a další důležité látky, které se vám budou hodit k hubnutí. Na webu je několik článků, které se tomuto tématu věnují:

Zelený ječmen

Chlorella

Spirulina

Parťák a odhodlání

Osobně vidím tuto radu, jako jednu z nejdůležitějších. Ve dvou se to lépe táhne a při cvičení tomu není jinak. Nejlepším řešením je, si najít někoho kdo je na stejné úrovni jako vy. Budete postupovat postupně spolu a vydržíte až do konce!

parťák

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *