nespavost
Únor 22, 2016
Kategorie: Ostatní

Zdravý spánek

Dnes si povíme něco o spánku. Hodně lidí právě spánek podceňuje, přitom ani netuší, jak moc je pro nás důležitý. Ukážeme si také, jak si můžeme spánek prodloužit a zvýšit jeho kvalitu. Čtěte dále!

Zdravý spánek

Spánek patří mezi nejdůležitější procesy pro regeneraci celého těla. Pří spánku se nám zpomaluje dýchání, snižuje naše teplota a snižuje se krevní tlak. Při spánků dochází i k tzv. “filtraci mozku.” To znamená, že náš mozek třídí všechny podněty, které jsme během dne nabrali. Spánek jako takový můžeme rozdělit celkem do dvou fází. První fázi se říká REM fáze, při které se nám zdají sny a druhou fází je fáze NonREM. Proč se nám vlastně zdají sny není zcela jasné, ale má na to vliv, co jsme dělali přes den (práce, vzpomínky, zážitek,…)

Poruchy spánku a jejich příčiny

  • obezita
  • menopauza (nespavost je v tom případě způsobena hormonální nerovnováhou)
  • duševní problémy (stres, strach, úmrtí v rodině/blízké osoby, adrenalin)
  • dlouhodobý stres
  • konzumace tučných, mastných a pálivých jídel
  • moc kofeinu
  • moc cukrů/sacharidů
  • zvětšená prostata a časté močení
  • psychiatrické onemocnění (úzkost, psychóza a dále)
  • neurologické onemocnění – například epilepsie

Jak dlouho spát?

Strašně individuální věc, ale pro dospělého člověka, by to mělo být nejméně 6 hodin a maximálně 9. Záleží samozřejmě na pohlaví, vytíženosti a věku. Právě věk hraje největší roli, co se týče délky spánku. U dětí to bývá i 2x více, než je uváděn nejmenší čas pro dospělé.

Zdravý spánek

Chcete mít kvalitní a zdravý spánek? Musíte chodit spát pravidelně a relativně brzo. Protože právě nejkvalitnější spánek bývá mezi 12. a 2. hodinou. Další nezbytnou položkou pro zdravý spánek je vhodná matrace, která by měla nejlépé kopírovat tvar vašeho těla a nebýt příliš tvrdá, nebo naopak měkká. Při výběru matrace se neváhejte zeptat vašeho prodejce. Máte v pokoji rostliny? Ano, kytky jsou důležité pro tvorbu kyslíku, který ale bohužel produkují pouze přes den, a právě v noci si část berou zpět.

“Nemůžu spát”

Nejste v tom sami. V dnešní hektické době trpí nespavostí většina lidí. Za následek to má uspěchaný životní styl, špatná strava, nepravidelnost délky spánku a “nocování.” Jeden TIP tu pro vás ale máme. Zkuste si 1-2 hodiny před spánkem vypnout elektronická zařízení (televize, počítač a i mobil). Je dokázáno, že tyto přístroje narušují usínání a kvalitu spánku! Příznaky nespavosti:

  • obtížné noční usínání
  • časné ranní probouzení bez schopnosti znovu usnout
  • časté noční probouzení
  • noční bdělost, záměna dne a noci (paradoxní insomnie)

calmin

Calmin, přírodní doplněk stravy pro lepší usínání. 7 přírodních látek podporuje usínání přirozenou formou. Zklidňuje organismus, už se nebude dokola převracet ze strany na stranu a hodiny přemýšlet s prominutím nad kravinami.

✅ Příjemně uklidní organismus

✅ Podpoří usínání a pozitivně působí v období stresu

✅ Není návykový

Nejlevnější možnost

Zdroje:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Insomnie

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/insomnia/symptoms-causes/syc-20355167

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *